MAAJUN UNTUK FAMILY PLANNING /I KHTIAR ANAK

Ahad, 29 Mei 2011

Khamis, 5 Mei 2011

Anakanda dilanda selesema dan batuk

Anak mama asal papa tiada kat umah....imun terus down...semalam dah start batuk dan selesema...betol kata pengasuh "papa dia xdop, jiwa dia pun kosong".....selalu jadi mcm ni...Ya Allah berikanlah kesihatan yang baik untuk anakku.....mama sayang ariq

Rabu, 4 Mei 2011

Kasihmu Buatku

Sayang
Hadirmu mewarnai kehidupanku
Jika dulu aku seorang kesepian
tapi kini pelangi sentiasa dalam hidupku
Gelak tawamu.....
Gurauanmu......
Senyumanmu.....
amat bermakna buatku

Sayang
aku tahu aku bukan yang terbaik untukmu
namun cintamu mengaburi segala kelemahanku
dirimu sentiasa senyum walaupun aku sedang melukai mu
kadang-kala tika kau tiada aku menyesali setiap apa yang telah aku lakukan
tapi penyesalan itu sentiasa bersifat sementara

Sayang
Aku kagum memiliki dirimu
aku tahu kau yang terbaik buatku
kesabaran dan ketabahanmu dalam menangani sikap degilku

Sayang
Diri ini berharap kasih sayang ini akan berkekalan buat selamanya
Kerana aku akan kegelapan tanpa mu disisi ku
sesungguhnya aku amat mencintaimu sayang

Ragam anak tatkala papa tiada

Ariq   : Ma...pa ane?
Mama : papa keje sayang...papa kan dah pesan kat ariq soh jaga mama n baby...ariq ingat dok?
Ariq   : (senyum) dok ingat ayid

1o minit kemudian
Ariq   : Ma...pa ane?lambat lek (balik)
Mama : papa keje sayang

cari tepon mama
Ariq  : mama cek (bercakap) papa....
Mama : boleh sayang...meh mama tepon papa

Dalam talian
papa : assalamualaikum
Ariq : papa g ane?
papa : papa keje sayang....ariq jaga mama deh
Ariq : nak g
papa: xleh sayang papa keje...xleh bawak ariq
Ariq : lambat papa lek (balik)....nak g
papa : nanti papa balik kita g main air ek....anak papa baik...jg mama n baby deh
Ariq :lambat papa lek (balik)....nak g

Itulah ragam anakanda semalam tatkala balik papa tiada

Sayu hati mama....bagun pagi tadi pun terus tanya papa ane?

Selasa, 3 Mei 2011

Suami bertugas di luar kawasan

Hari ini suami tersayang kena menjalankan tugasnya di luar kawasan selama lebih kurang 2 bulan....huhuhuhu tinggalah mama n anakanda di rumah. Sume keje mama kena wat....biasa papa yang ringankan tugasan tu....harapnya anakanda tak wat onar sepanjang papanya tiada di rumah...Harap baby lam perot mama pun xmeragam harapnya...